Tandläkaren

Idag var jag till tandläkaren och lagade ett hål. Huuu... att man aldrig ska vänja sig vid den där hemska borren. Jag var rädd att man inte skulle få bedövning när man var gravid men det var som tur var ingen fara. Jag hade inte gått med på att laga hålet heller om jag inte hade fått bedövning för jag är allergisk mot ilningar. Tandläkaren bedövande mig men började borra nästan direkt vilket så klart gjorde ont. Då satte hon ännu mer bedövning och väntade två tre minuter. Sen gjorde det inte ont, men ljudet av borren är ju alltid äcklig. Jag gick sedan runt i ca fem timmar med bortdomnad mun och näsa. Jag kunde inte dricka något för jag bra drägglade. Huga. Men nu är jag bra igen. Så det känns bra att ha tandläkarbesöket bakom sig.

Imorgon ska jag till fysiotjejen och se vad de kan göra åt mina bäckenproblem. Hoppas jag kan få några bra övningar och tips i alla fall. På måndag blir det akupunktur för första gången. Hoppas att det fungerar.

Nu på kvällen har en kompis varit på besök och vi såg på Idol. Hann även med en promenad innan dess, men det var lite jobbigt för min väninna går så snabbt. Jag pallar inte riktigt det och jag märker att hon blir lite frustrerad på mig när jag släpar efter. Jag har sagt till henne att jag inte kan gå så fort men jag tror inte att hon riktigt förstår hur obehagligt det känns.

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad skönt att tandläkarbesöket är avklarat, sånt är inte kul. Jag undrar hur mina tänder mår, jag har inte varit hos tandläkaren sen jag blev gravid med Oskar och druckit mängder med cola. Ingen bra kombination.

Hoppas att du får hjälp mot dina foglossningar. Jag tror det är svårt att förstå detta med hur ont och jobbigt det är om man inte upplevt det. Hon får väl ta promenaden med dig som sällskaps runda så får hon powerwalka när du inte är med =)

2009-09-17 @ 06:27:10
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: sofia - mamma till maksim

Skönt att du klarat av tandläkaren innan bebisen kommer. Jag har bokat om min tandläkartid hur många gånger som helst nu. Svårt att gå med ett litet barn och svårt att hitta barnvakt som funkar mitt på vardagen...sen gillar jag inte heller att gå till tandläkaren så jag gråter inte floder över detta :)



Var tydlig med hur fort du kan gå, så du inte gör foglossningen värre - det är det inte värt. Kram!!

2009-09-17 @ 09:37:59
Postat av: Sandra

Ja det är nog svårt att förstå hur äckligt det känns. Jag får för mig att bebisen ska komma ut när det är som värst och det liksom blixtrar till som fan. Men det gör den ju inte men det är ju inte kul. Jag ska till fysioterapin idag och jag hoppas att de kommer med bra tips som kanske avhjälper förloppet lite. Vill INTE bli som ett kolli i flera månader. Det är nog skönast att gå själv för då kan man stanna när man vill och ta det hela i sin tanttakt som man behöver. Hatar att känna mig som en krypling - lättare om man går själv och ingen märker att man är som en pensionär. :D

2009-09-17 @ 09:40:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0