Dop




Förra lördagen hade vi dop för Gunnar. Allt gick bra föutom att vi alla var fökylda och att Gunnar höll på att få fel namn. Prästen vi skulle haft satt fast utomlands på grund av askmolnet och vi fick en annan i sista sekund. Istället för Gunnar Elias Gabriel blev det av misstag (innan vi rättade det så klart) Gunnar Elias Samuel haha. Jag, Micke och Gunnar åkte på en redig förkylning och Gunnar är inte riktigt bra ännu. Han hostar och harklar och jag hoppas verkligen att det blir bra snart. Micke åkte på jobb i tisdags så nu är jag och lille G ensamma igen. Ikväll kommer mamma och hälsar på, det ska bli kul. Gunnar har lärt sig så mycket nya trix. Han kan svänga från mage till rygg och han kan sitta med lite stöd bakom ryggen. Jag låter honom inte sitta länge för jag är rädd att hans rygg ska göra ont. Men han verkar glad och skrattar och tycker det är så kul att se allt från lite "höjd"!


Förkyld

Blä! Nu har jag fått förkylning och i helgen är det dop. Hoppas att jag inte blir så dålig att jag blir däckad, för att inte tala om Gunnar. Huga, varför ska man alltid råka ut för förkylningar när man "minst behöver dem"?

Jag som var så glad att uteseveringarna hade börjat poppa upp...

Ute dräller snö ned dessutom... bläk!

Någon som har en spotify invite till övers? Jag har letat som en dåre efter en invite men inte lyckats få tag på någon.

Vårsol!

Nu är vi hemma igen i stan efter att ha varit i skärgården en vecka. Allt gick bra med lilleman och det var ganska skönt att byta miljö, även om det blev lite långtråkigt efter några dagar. Det är inte så mycket man kan göra mer än att promenera med vagnen och hälsa på folk i stugorna. Nå väl. Det var överlag trevligt.

Idag var jag och Gunnar på en tre timmar lång promenad och så träffade vi Ira och hennes son Daniel. Micke var på befälsmöte så vi var ensamma hela dagen. Iras man jobbar på samma bolag som Micke så han var också där.

Jag handlade två nya leksaker åt Gunnar, får se om han gillar dem. En var en "bollgubbe" som låter när man slår på den och den andra en ponny som skakar om man drar i den.

Ikväll kommer mamma och pappa till Åland. Ska bli kul att träffa dem. Gunnar har växt så mycket sedan förra gången de såg honom. Vi måste även planera för dopet som blir den 24 april!!! Alltså massor att göra!

Den 27 april åker Micke på jobb igen :(

Semester i skärgården

..jag och Gunnar och Micke är ute i skärgården nu och tar det lungt. Gunnar gillade att åka färja och bil och resan gick riktigt bra. Vi tittade på isflaken och Gunnar skrattade... han är nog en riktig sjöman trots allt. Idag ska vi på fika till svägerskan med barn och man... :)

Snart kommer Micke hem och förhoppningsvis har han snickrat ihop ett skötbord hit till lägenheten... det är lite jobbigt att byta på golvet. Ryggen pallar inte riktigt...

Efterkontroll

Idag var jag på efterkontrollen och allt var väl i sin ordning. Skönt att man inte har mer ärenden till sjukan gällande BB och sånt i alla fall :) Man börjar bli lite trött på den svängen. Gunnar har varit på bra humör idag och allt har annars varit bra. Jag träffade en kompis idag på stan och vi fikade i all hast. Nu ska vi börja förbereda för att åka ut i skärgården. Det ska bli sååååå skönt!


Vårpromenad



Vilket underbart väder! Snacka om att våren äntligen är här! Vi var på promenad på stan idag och såg på folk (ja de få som nu finns att se i Mariehamn en helgdag haha). Vi träffade Anfi och fikade lite med henne. Hon är också på gång ut i skärgården så det vore bra om man tajmade det med henne så man har lite sällskap när man väl är där ute och lallar. Micke måste förbereda en del för att det är ju så mycket saker som man måste ha med och glömmer man något är det svårt att få tag på nåt där ute. Det finns ju två butiker men de har inte mycket varor och definitivt inte babygrejjor. Nå man måste väl bara planera ordentligt bara. Vi ska ju även försöka planera dopet som är den 24 april. Många järn i elden här, som vanligt.

Imorse busade Gunnar med Micke så han blev alldeles slut och somnade med huvudet upplutat mot sänggaveln. Det var mig en syn. Han måste härdas lite mer för att "tåla" allt bus som nu krävs av lilleman!


Mikael är äntligen hemma igen!

Det är så skönt nu när Micke har kommit hem igen! Dessutom kom Gunnars lilla kusin i natt så vi har varit till BB och hälsat på henne! Hon är en supersöt liten tjej! Vi var även ute på en lång vårpromenad då solen sken så fint. En bra dag alltså!

Annars är allt mer eller mindre som vanligt. Nu när jag har Micke hemma igen så har jag tid att uppdatera bloggen lite oftare. Snart tänkte jag ta mig tid att ladda upp lite bilder igen.


RSS 2.0