Här jobbar min man



Tänkte bara lägga upp en bild på fartyget som min man arbetar på. Om man inte är "van" med sjöfart kan det vara svårt att veta vad man pratar om när man berättar om fartyg. Micke är i alla fall borta cirka en månad på båten och sedan hemma en månad. Det kan variera lite beroende på vilka hamnar som de ska besöka men i stora drag är det en månad borta som gäller. De transporterar mest papper och liknande gods. Ombord arbetar Micke som kapten. Därav kallar jag mig för "kaptenskan". På Åland var dessa "kaptenskor" lite mer än alla andra för några årtionden sedan... så det är lite skoj att titulera sig det. :) Själv är jag utbildad till kapten men har bara arbetat som styrman. Jag insåg tidigt att jag ville arbeta iland. Jag studerade juridik och idag arbetar jag på en bank och har hand om företag och shipping. Det är ett jätteintressant jobb, men ganska stressigt från och till.

Micke åkte på jobb i tisdags så han är borta ungefär tre veckor till. Jag hoppas han ringer idag då de kommer till Engelska kanalen. De är på väg till Spanien just nu (om jag inte har fel!) haha. Man har inte hörbarhet med mobilerna hela tiden då fartyget är för långt från land. Så man får sitta och vänta på att hjärtevännen ringer.

Jag tänkte försöka fixa till en bild av ultraljudsbilden under dagen. Jag lovade ju att berätta mer om hur det gick på rutinultraljudet! :)

Kramar

Kommentarer
Postat av: Karol

vad grön den är!

2009-09-12 @ 18:53:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0