En födelsedagspresent i efterskott :)




Igår när jag gick till postlådan fick jag en glad överraskning, jag hade fått ett paket!!! Jag som älskar paket blev nästan alldeles suddig av lycka. Det lät lite roligt från paketet och jag blev genast jättenyfiken på vad det kunde vara. När jag kom in så öppade jag det så fort jag fått av mig skorna. Det var en föresenad födelsedagspresent från min vän Veronica. Hon hade köpt ett roligt gravidsmycke åt mig och bebisen. Så här stod det på beskrivningen:

"Den mexikanska bolan är ett vackert smycke för gravida. Inuti smycket finns en liten xylofon. På den dansar en boll runt och avger ett speciellt svagt ljud när kvinnan rör sig. Smycket bärs långt ned på magen och från ca 20:e graviditetsveckan kan barnet i magen höra och känna igen ljudet. Det magiska rogivande ljudet lugnar bebisen under graviditeten och efter födseln känner barnet igen ljudet och blir lugn av det."

Tusen tack Veronica!!!

Jag har fastnat för ett citat av Amy Bloom idag.

"Kärlek vid första ögonkastet är lätt att förstå; det är när två människor har betraktat varandra en livstid som det blir ett mirakel"


Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Åh, vilket klockrent citat - det stämmer så bra! :)



Fint smycke. Jag var också sugen på en sån när jag var gravid, men det blev inte av att jag skaffade ett. Ska bli kul att höra om du tycker att det funkar.



Kram!

2009-09-24 @ 12:59:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0