Cosmopolitanfest hos Alexandra

Här är en galen bild av mig och min kompis Petra.
Här är en galen bild av mig och Petra.


Tjejerna hade cosmopolitanfest (en fest där de bara dricker Cosmopolitan - och jag rosa grapeläsk...) igår och jag var med i uppstartsfasen :) Det var härligt att komma ut lite och höra lite skvaller och gotta mig i galenskaper. Det är dock alltid lite svårt att inte dega ihop efter klockan slagit midnatt för då börjar tröttheten sätta in och diskussionerna tappa fokus haha. Så jag begav mig hem runt 12, men det var riktigt roligt att vara med. Har lite ont i höfterna så jag satt mest och försökte slappa totalt i soffan. Jag tror jag nästan lyckades :) Hoppas att tjejerna hade en kul kväll men massa galna upptåg. Ska ringa dem och höra i eftermiddag. Jag tror de sover lite längre idag än vanligt hehe...

En sak reflekterade jag över när jag gick hem igår natt. Jag var mer orolig än vanligt att någon dåre skulle hoppa fram och försöka attakera mig eller nåt. Det händer typ aldrig här i Mariehamn, men ändå är jag inte bekväm med att gå på natten i stan själv. Det sitter i ryggraden från min uppväxt i Stockholm tror jag. Jag var tvungen att ringa till Mikael så han kunde vara i luren tills jag kom hem. Man är ganska försvarslös när man är gravid och otymplig. Man kan inte ens springa från en galning. Det är en läskig känsla.

Snart kommer mina föräldrar på fika. Har varit och köpt lite bullar och kakor. Har nästan aldrig det hemma då jag inte är någon bullmänniska (men godisråtta haha). Håller även på med stortdådet att tvätta som en galning nu när vädret är så fint att man kan hänga ute.

Allt är visst "galet" idag... stort ordförråd man har ibland... :/


Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Mmmm, det är jobbigt att gå och vara rädd. Men jag brukar tänka att det är bra. Då är man förberedd om det skulle hoppa fram någon och antagligen agera snabbare än om man går i sin egen lilla värld. Som gravid blev jag supernojig. Man är liksom mer rädd om magen och den lill* där inne än sitt eget liv. Så ska det säkert vara. Bra att du ringde, det brukar jag också göra. Tror inte att någon hoppar på en om man samtidigt har ett "vittne" i luren.



Det låter som ni hade en kul kväll! :)



Kram!

2009-09-20 @ 14:41:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0