Blått öra




Hmm... idag var jag på akupunktur igen på BB. Den här gången var det dock en helt annan barnmorska som gjorde akupunkturen. Denna gång skulle jag sitta i en fotölj och de stack nålar i öronen och i handen. Det var inte lika överhemskt som förra gången (nålarna på fötterna var en dödare förra gången...). Men mitt i sessionen kände jag hur det börjar rinna nåt ner för halsen. När jag tar handen och ska torka bort det (jag tror av någon anledning att det är svett eller nåt... öhhh) så var handen röd. Det blödde ganska mycket från örat och där satt jag med nålar i händerna och kunde inte mycket göra... min fina vita tröja var inte längre så fin om man säger så. Några minuter senare kom barnmorskan in i rummet igen och sa "oj då - här läcker det visst lite..." och torkade bort blodstrimman. Jag fick allt sitta tio minuter till med nålen i. Inge dalt här heller :)

När jag hade åkt hem och bytt tröja så gick jag tillbaka på jobb igen. En tant sa plöstligt till mig att mitt öra var blått - och mycket riktigt. Det var det. Det ser inte så mycket ut till världen men det gör desto ondare. Hoppas det försvinner snabbt. Ska tillbaka på akupunkturen på måndag... är lite skrämd. Men skam den som ger sig.

Men erkänn - det ser lite skumt ut att ha ett blåmärke så där mitt i örat. Händer inte varje dag.


Kommentarer
Postat av: Eva

Det är nog första gången jag sett en blåmärke på örat, det ser lite skumt ut. Hoppas att det inte gör allt för ont och att dom inte ska sticka dig fär på måndag.

Hur är det annars, känner du att hjälper något med akupunkturen. Jag har hittat min gördel och den hjälper faktiskt mot fogarna med, annars är det bara att låta bli att bära Oskar för min del. Vilket iof inte är så lätt men det går.

2009-09-25 @ 23:35:23
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag vet inte ännu om akupunkturen hjälper jättemycket - de sa att effekten brukar komma efter tre gånger ungefär. Efter första gången blev det sämre och efter förra gången så blev det lite bättre... men det är svårt att säga hur det skulle vara om jag inte hade gått. Men jag ger det några gånger till då det är gratis för oss här på Åland. otroligt nog. Jag har också ett höftbälte som jag har på kvällen och när jag är ute och promenerar. Tycker att den är lite jobbig att ha när man sitter. Man blir kissnödig och bebisen blir lite arg på den då den klämmer åt den :)

2009-09-26 @ 13:45:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0