Snö (igen...)

Det som var så vårigt tidigare i veckan... krokusarna hade slagit ut intill husväggen och solen sken... varför denna snö igen? Jag har faktiskt struntat i att gå ut med Gunnar idag.

Idag åkte mamma och pappa hem till Stockholm igen så nu är jag allena med Gunnar. Det har varit lite fram och tillbaka med när Mikael får komma hem, det har varit lite turbulent med strejker i Finland och så, men nu verkar det som om han får komma hem nästa tisdag :) Urk vad jobbigt det är när man inte vet när han ska åka på jobb eller när han ska komma hem. Så här har det varit i snart över ett år. Finanskrisen gjorde att hela fadeullan blev knasig. Vad jag önskar att deras arbetsscheman blir normala igen så man kan planera sitt liv lite bättre...

Vilken dag som helst nu kommer svägerskan få sin andra bebis. Gunnar (och jag så klart) väntar med spänning på ännu en liten kusin :)


Kommentarer
Postat av: Eva

Vi har också fått snö idag, ingen höjdare alls. Gast när jag tittar ut så ser jag ändå att värmen verkar ja fått snön att sjunka ihop ytterligare lite granna.



Det måste ju vara jätte jobbigt att inte veta och kunna planera när ni inte vet när Micke kommer hem eller ska ut på jobb igen. Jag skulle bli galen, men då gillar jag att planera extremt mycket.



Härligt med en liten kusin till Gunnar. Vi har en känsla av att det inte blir många kusiner till våra barn men man vet ju aldrig.

2010-03-21 @ 17:03:31
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Eva

Spm tur är så går det ju över på några dagar så nu är det som vanligt igen, vad gäller hormonerna. Vad gäller min före detta kompis så kommer det ta lång tid och en rad ursäkter från hennes håll om vi ska kunna umgås igen. Fast jag är inte så ledsen om det inte blir så heller. Ska bli intressant när vi träffas på onsdag morgon om hon säger något. För hon har inte pratat med dagmamman om detta så då måste hon ju hålla god min när vi ses på påskfrukosten =)

2010-03-21 @ 21:03:45
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0