Utflykt

Idag fick jag nästan nervsammanbrott av att bara ligga hemma i soffan så jag och Micke åkte lite bil ut på landet. Vi tittade på söta urtidskossor (vet inte vad rasen heter egentligen men de ser ut som lurviga troll med stooooora horn). De vrölade och brölade som galningar! :) Så söta var de!

Annars har vi bara tagit det lugnt idag och jag har slappat i soffan och slötittat på tv... man börjar kunna serierna som går nu på dagarna. Jag kom även ut med Micke på en liten promenad vilket var super för mitt humör. Jag mår inte bra av att bara vara inne och inte röra mig. Jag är så van med aktivitet att jag blir prillig (men det blir nog alla förr eller senare). Vi träffade på en av de snälla barnmorskorna (ja Åland är litet...) och hon tyckte också att det var dags att lilleman tittar ut snart. Micke börjar bli rastlös han med, han vill ju träffa lillkillen snart.

Alla tjejkompisar är bortresta så jag kan inte tvinga till mig fikasällskap, vilket gör tiden lite långsammare. Men hur som helst så är han snart här. Det är bara att stå ut. Jag längtar inte alls efter smärtan men jag vill bara komma vidare nu, inte bara vänta. Ja ni förstår säkert vad jag menar!


Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Förstår precis vad du menar :) Det är riktigt tradigt att vänta. Och rådet "passa på att njuta" som man kan få utav många kan kännas tröttsamt...njuta av vadå?? Vara höggravid, inte kunna röra sig, vara ständigt kissnödig och ha dåligt samvete för att man är grinig mot sin partner av ingen anledning? Visst, jag förstår vad de menar - speciellt nu när det känns som man inte har en sekund att ägna åt sig själv längre. Men när man befinner sig där du är nu så vill man inte ägna fler sekunder åt sig själv - man vill BARA ha bebis och man kommer inte vara nöjd med något annat än bebis och man kommer inte njuta av något annat än bebis...BEBIS BEBIS BEBIS, NU NU NUUUU! :)

Senare kommer man kanske se tillbaka på graviditeten och undra varför man inte njöt mer - men det är nog så vi funkar och det är så det ska vara. Hoppas fjant kommer snart - kramar!!

2010-01-15 @ 21:09:42
Postat av: Eva

Det var förmodligen highland catle ni såg idag =) dom är ju ur söta.



Visst är det jobbigt med att det alltid är något som krånglar men det är väl så det är. Jo jag har min knöl i benet men jag jag har faktiskt glömt att ringa om resultat så det är väl bäst att jag gör det till veckan, tack för att du påminde mig =)



Hoppas ni har en trevlig kväll i soffan. Här är vi grymt trötta då Alma höll låda hela natten till idag.

2010-01-15 @ 22:34:23
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det var säkert Highland Cattle som vi såg, jag tror att de kan heta så! Så söta, såg ut som urtidskor... :D



Jag försöker att tänka positivt och ta vilan som en uppladdning, men det är svårt när det blir så myyyyyycket vila. Det är dumt att det ska vara som ytterligheter det där med vilan (innan bebis) och utmattningen (efter bebis...). Haha!!!



Kram på er Eva och Sofia!

2010-01-16 @ 19:40:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0