Uäääh

...känner mig illamående idag. Fy attans, jag hade glömt bort hur äckligt det kändes (även fast det bara var några månader sedan...). Är det vanligt att må illa på slutrakan, någon som vet? Det kommer i vågor, mest efter att man har ätit... men inte efter varje måltid. Kanske det är Fjant som trycker på magen eller nåt. Vem vet?

Annars har mina föräldrar varit på besök idag. Det var bra med lite distraktion. :)

Ikväll blir det nog en kort promenad ute i friska luften. Jag blir så degig om jag inte får komma ut en gång per dag (minst). Även om doktorn sa att jag skulle ligga typ konstant nu tror jag inte att det är det bästa för mig. Kroppen kollapsar ju om man inte får röra sig en smula, nu menar jag inte att man behöver ta i av kung och fosterland utan mer vardaglig rörelse. Lite gå hemma och en kort promenad ute. Resten av tiden får bli i soffan.

Kommentarer
Postat av: Malin

Sv: Kul att du följer min blogg :) Nää det är absolut inte roligt att vara vaken vid den tiden. Minstingen vaknar 2-3 gånger per natt för mat och då är man inte alls taggad till att kliva upp klockan 5 med den stora för att sen ha full fart hela dagen, hehe. Men får hoppas att det går över snart..



Angående illamåendet så ja det är rätt vanligt att må illa i sluttampen..jag mådde illa nästan konstant hela sista månaden nu i andra graviditeten, speciellt i samband med maten..

2010-01-16 @ 20:04:59
URL: http://www.mandarinklyfta.se
Postat av: sofia - mamma till maksim

Har för mig att jag har hört (eller läst) om att illamående är vanligt mot slutet av graviditeten - antagligen är du supernära nu! :) En vän till mig blev illamående och kort därefter satte värkarna igång och det var dags för förlossning. Tyvärr mådde hon illa och kräktes under själva förlossningen...men ut kom världens goaste tjej och allt gick bra (spyorna glömdes snabbt). Hoppas det sätter fart på riktigt nu! Massor med kramar, heja heja!!

2010-01-16 @ 20:43:02
Postat av: Eva

Låter spännande med illamåendet, jag har för mig att det kan komma på slutet när det trycker överallt.



Jag vet ju inte för jag mådde ju illa med Alma hela tiden och med Oskar inte alls. Sen hade jag heller inga värkar eller sammandragningar direkt så det kännas som om jag haft det väldigt lätt =)



Tror nog att du mår gott av en nypa frisk luft varje dag, det är som du säger inte nyttigt att ligga på soffan hela dygnet.



Kram!

2010-01-16 @ 21:12:47
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0