La la la... da da da... trist

Utanför kyrkan! :D

Huuuu vad det kan vara långtråkigt att ligga i soffan och bara jäsa. Vi var till MVC idag (igen) på rutinkontroll och fortfarande är mitt blodtryck lite för högt för att vara helt ok och jag har fortfarande lite proteiner i urran men inom de godkända gränserna (som tur är), så de låter det gå utan någon behandling eller någon igångstättning (tack gode gud så länge man klarar sig utan det). Barnmorskan tyckte nog att Fjant skulle kunna komma ut nu snart så de slipper "övertala" honom om att komma ut. De bokade in en överburenhetskontroll åt mig redan den 25:e. De tar ställning till läget då om han inte kommit självmant innan dess (de pratade om att ge någon medicin så han ville komma ut... ). De vill inte låta mig gå ända till 42 veckor, det var att utmana ödet lite med tanke på blodtrycket, huvudvärken och synförändringarna. Så det är väl bara att jäsa vidare och hoppas på att han vill komma snart. Det vore ju enklast. Men vem säger att det ska vara så enkelt haha.... han ville ju ut tidigare och då dög det inte så jag förstår om han är kinkig nu :D Jag blev beordrad att mest ligga ned men jag klarar inte det. Jag dööööör då. Jag måste få röra mig annars pallar jag inte. Det känns bättre om jag kan ta en kort promenad och vara lite aktiv. Jag känner det i kroppen. Men jag har lovat Micke att jag ska vila mer och ligga mer på soffan än jag gjort tidigare (boooooooooring!).

De uppskattade hans vikt till ca 3200 gram genom att klämma på magen. Vilken tur att han inte är någon baddare i alla fall!!! :D En bra sak var att Fjants huvud var totalfixerat nu och inte fick att skaka på (eller icke ruckbart som barnmorskan sa med fina ord). Magen hade sjunkit ännu mer, vilket ju är klart om bebisen har pressats ned ännu mer. Han kommer ju se ut som en banan när han kommer ut med tanke på hur länge han har tryckts ihop där nere i bäckenet! :D

Igår Photoshoppade jag lite på kvällen och jag sätter mitt senaste alster som bild till detta inlägg. Man blir lite virrig av allt man kan göra i programmet!


Kommentarer
Postat av: Eva

Jag som hoppades på att han redan hade kommit =(

Så tråkigt att du har förhöjt blodtryck mmm, det där med synförändringar låter inte bra tycker jag. Dom verkar ju dock ha bra koll på dig och dom bör väl veta =)

Kan du inte kura bebisen att komma ut genom att röra lite på dig?

Har Micke åkt iväg på jobb igen eftersom du lovat honom, det låter som att han inte kan ha koll på dig. Jag är nöjd så länge du inte klättrar =)



Håller alla tummar och tår vi har här hemma att bebisen behagar att börja knaka på dörren snart och visar att han vill ut =)

2010-01-14 @ 14:11:12
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: sofia - mamma till maksim

Maksims vikt uppskattades att vara 3,5 kg av barnmorskan...han vägde drygt 4,2... :)Men det var inga problem att klämma ut honom i alla fall. Men jag förstår att du hoppas på en nätt bebis, det gjorde jag med och det kanske jag kommer göra även nästa gång trots att jag vet att när huvudet är ute så kommer kroppen av sig själv... :)

2010-01-14 @ 20:59:07
Postat av: Sandra

Micke är hemma och blir hemma tills början av mars. :) Det är bra det! Jag hoppas också att han är ganska liten, men man vet aldrig haha! Snart får man börja med lite voodoo för att locka ut honom. :D

2010-01-14 @ 21:38:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0