Blääääh!

...visst var det något på gång... det startade klockan 1 på natten med ganska täta värkar men klockan 7 bara försvann de plötsligt. Barnmorskorna bad oss komma in på en kontroll för att de ville kolla värkar och bebisen. När vi kom dit vid 8 så visade det sig att jag hade aphögt blodtryck så jag fick genast blodtryckssänkande medicin. Läkaren trodde att de skulle kunna få igång värkarna igen men misslyckades på naturlig väg. Så vi fick sitta hela dagen på BB och bara vänta på vad läkaren skulle säga, skulle vi stanna och sätta igång allt eller skulle vi få åka hem trots blodtrycket??? Vid 18 fick vi svaret att vi fick åka hem om vi lovade att åka in ifall minsta förändring skedde. Vi lovade det, för det är ju hemskt att sitta på BB och bara glo i väggen och inte ha den minsta antydan till att bebisen vill komma ut. Jag är hellre hemma då. De gav mig lite medicin för morgondagen och de ville att jag skulle vila upp mig ordentligt imorgon - för på fredag klockan 8 tänkte de sätta igång förlossningen om lillkillen inte valt att göra entré innan. Jag hoppas verkligen att det kommer att gå ganska smidigt trots allt, de menade att det säkert skulle göra det då jag var så pass mogen och dessutom haft värkar redan. Jag behövde nog en kick i baken sa de bara. Hoppas att de vet vad de pysslar med. Det måste de väl göra skratt.

Nå nu ska vi gå och lägga oss och sova. Vi är båda helt slut. Jag hör av mig mer imorgon!

Känns lite motigt att det var igång och ändå kanske vi måste göra igångsättning. Men de vågar inte riskera mer nu säger de, vi var väl för trötta för att göra det idag. Och man måste väl lyssna på dem. Som läkaren sa så hade de gjort det ändå på måndag så det är bara några dagar tidigare än "sista förbrukningsdag" ändå. Känns som man faller på målrepet men man måste hålla sig så positiv man kan.

Här finns lite info om igångsättning: Igångsättning - info från vårdguiden

Här har vi iBuddy lampan: MSN-lampan

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad tråkigt att det inte sätter igång på riktigt. Skönt dock att ni vet att om inget händer under morgondagen så sker det på fredag morgon.



Har lite svårt att samla tankarna nu när jag precis fått lite negativa nyheter från en forumkompis.



Sov gott!

2010-01-27 @ 22:11:07
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Voncan

Hoppas att du ligger och vilar ordentligt nu! När du vilat färdigt så tror jag bestämt att det blir "the real deal"! Dagen låter inte så munter, att bara sitta och häcka, men det är klart att de måste ha koll på trycket.



Pepp, pepp, inte misströsta nu fast det låter dryyyygt (som man säger i Dalarna)! Jag tror att det handlar om timmar nu och inte dagar, så ta hand om dig så mycket det bara går och ladda upp, för nu är ni på G!



Största kramen!



2010-01-27 @ 23:43:48
Postat av: Eva

Om han är hemma en månad till ska det mycket till att du inte klarar dig själv även om det skulle bli ett kjesarsnitt, fast vi hoppas ju naturligtvis på att du slipper.



Hur mår du idag? Någon förändring mer värkar hoppas jag =)



Maken mår bättre, det var inte lunginflammation utan bara förkylning/influensa jag har dock börjat känna av halsen med det ordnar sig nog.

2010-01-28 @ 12:57:30
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja ni har så rätt så! Nu kan det inte vara långt kvar, hur det än må vara! :S Börjar nästan bli lite nervös nu på kvällen, men inte så farligt konstigt nog. Haha! Man har väl fått någon störning i hjärnan av att vara gravid så man inte tänker klart. Hoho!

2010-01-28 @ 16:43:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0