Snäll liten kille



Vilken snäll bebis Gunnar är! Han har varit nöjd sedan vi kom hem och sover och äter bra. Nu är jag inte så naiv att jag tror att han alltid kommer att vara så här medgörlig, men jag tackar i alla fall honom för hans tålamod nu i början. Det hade varit tufft att ha en missnöjd bebis hemma de första dagarna av kaos. Nu är det säkert alltid jobbigt med en missnöjd bebis, men jag tror man hanterar det bättre om man har lite vana i händerna innan helvetet bryter löst. Det enda som lite "krånglat" är hans sugreflex när mina tissar är ganska släta. Vi har fått använda ett amningsgummi och det har fungerat bra. Klart att det är bökigare än utan, men jag är ändå glad att det fungerar. Gunnar är nöjd och ammar som en liten tok. Vi testade igår utan och det gick efter lite försök, bara man hade gummit i början. Vi har haft så mycket besök så jag har inte haft så mycket "lugn" tid med honom att öva. Men vi ska nog testa lite varje dag och se om det går bättre och bättre utan gummit. Annars kör vi på med det, inte mer med det. Inget jag tänker ta någon stress över.

Idag var vi ute på vår första tur i vagnen. Det gick riktigt bra. Det känns lite svårt att veta hur mycket kläder man ska bylsa på honom bara. Man har noll koll på sådant. Man vill ju inte att han ska frysa men inte grilla ihjäl heller. Men jag tror vi fick det ganska bra för han klagade inte.

Idag var Petra och Mecci på besök. Det var roligt med lite prat och te. Igår var svägerskan Erica med kusinen Atte och farbror Kristian här. Det var kul att se hur de har det. Snart får Gunnar en kusin till, i april. Vi väntar med spänning!

Ikväll blir det nog melodifestivalen, det hör till att titta på det. Hoppas att det är någorlunda bra i alla fall! :D

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad skönt att det går bra så här långt. Det är nog som du säger att man vänjer sig vid krångel efter ett tag då man är van det rutinmässiga som blöjbyten och på och avklädning mm. Vad skönt att han äter, du ska se att han snart tar bröstet utan amningsnappen om ni tränar lite.



Du ska klä honom som du klär dig själv är ju grunden, men som om han ligger i tjock åkpåse så kan man ju ta av ett lager. Som sagt man lär sig det ganska fort. Tänk på att ha lite extra på händer och fötter då dom ofta blir kalla där då dom är stilla och blodet orkar pumpa runt så bra då.



Det kommer att gå bra när du blir själv med honom då har ni kommit in i någon form av rutiner. Jag tycker dock synd om pappa som måste vara ifrån honom i 5 veckor =(



Ha en trevlig kväll Kram!

2010-02-06 @ 19:23:14
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Malin

Sv: Tack!



Vilken sötis han är :) Och var glad så länge han sover :)

2010-02-06 @ 20:56:47
URL: http://mandarinklyfta.blogg.se/
Postat av: sofia - mamma till maksim

Vad kul att höra att ni har det bra. Vad skönt att Gunnar är så nöjd, man ju behöva lite tid att ställa om från att vara en höggravid kossa ;) till att bli en harmonisk och bekväm mamma :) Skönt att amningen fungerar - visst är det en mysig stund!



Vilka fina bilder du har lagt upp, han är så söt!



Stannade ni hela 5 dagar på BB? Blev ni inte uttråkade...av maten om inte annat? :)



Massor med kramar från mig och Maksim!

2010-02-07 @ 09:13:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0