Bärsjalen - min räddare i nöden

Vad skulle jag göra utan bärsjalen? Den är ganska knölig att få Gunnar att sitta bra i men när han väl är på plats så har man händerna fria att göra något med. Jag längtar så tills jag får BabyBjörnselen från Sverige, mamma kommer med den på fredag. Jag tror att den är lättare att använda, Gunnar vaknar alltid när man ska försöka få honom ur sjalen. Det slutar med att man måsta bära honom länge och det gör att han somnar, sedan har man ett litet helvete på natten i stället. Jag tror att bärsjalen blir så varm att han automatiskt somnar. BabyBjörn kanske inte blir lika varm... någon som vet?

Kommentarer
Postat av: Eva

Det är inte alls lika varmt att bära med babybjörn så om du bär mycket så är den så mycket smidigare. Jag tycker dock att man får mer ont i ryggen av selen än av sjalen så jag varvar lite. Nu bär jag dock inte Alma hemma utan bara ute mest när vi hämtar och lämnar Oskar.

Jag tycker dock att det blev lättare att bära när hon började sitta framåtvänd i selen då tyngdpunkten kommer närmare dig.

2010-02-28 @ 20:14:28
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har en ergonomisk bärsele från babybjörn. Men jag har knappt använt den om jag ska vara ärlig. Tyckte bättre om vagnen. Och Min äldsta har aldrig varit svår med att hela tiden velat vara i famnen utan henne kunde man lägga ner i sängen/golvet och gå och göra det man ville. Yngsta däremot har varit lite jobbigare. Men hon har börjat lära sig. För om jag sitter och gör något med Tindra, kanske byter blöja eller klär på eller nått kan jag ju inte släppa henne för att ta mini. Så hon har faktiskt fått ligga och skrika lite ibland och hon börjar vänja sig att ligga själv en stund nu. Jag tror att dom behöver det för att lära sig att trösta sig själva. Låter lite elakt men jag tror på det. Och nu sover Molly hela nätterna utan problem :) Tyvär har jag inget bättre tips än så och visst skär det i hjärtat när dom små skriker men vad ska man göra liksom :)

2010-02-28 @ 20:28:01
URL: http://www.mandarinklyfta.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0