Twilight zone



...har det varit idag. Alla har varit på jättedålig humör på jobbet flera veckor och imorse fick jag en aggroattack utan dess like. Jag brukar sansa mig och bara sitta tyst även fast det är totalt kaos bland klimakterietanterna på jobbet (de brukar gasa lös med jämna mellanrum). Men idag fick jag bara nog. Jag höll ett tal som förklarade precis vad jag tyckte om hur de betedde sig och alla tanterna satt som fågelholkar. Jag var inte onödig med någon men jag kunde bara inte hålla tyst. Minuten innan jag brassade lös tänkte jag bara att det är nu eller aldrig om man ska aggra lös, ingen kommer att ta en på allvar ändå med magen i vädret och allt. Och det gjorde de inte heller. De var förstummade i någon minut men sedan startade de igen på samma visa som de gjort tidigare. Men oj vad najs det var att få ett utbrott. Jag var nöjd hela dagen.

Det visade sig efter ett par timmar att det inte bara var jag som var i behov av utbrott. Jag hörde tre eller fyra "tal till folket" idag under arbetsdagen. Alla lika härliga att höra! Det är bättre när folk får ut sin irritation än att alla sitter och gnatar och surar på sina rum. Så dagen var intressant och spännande, minst sagt :D

Det var ganska kul för en kollega till mig kom på eftermiddagen och sa att han hade varit rädd att bebisen skulle komma när jag blev så arg. Haha!!! Nu vet jag i alla fall var jag ska gå ifall jag vill att bebisen kommer ut om jag går över tiden :D Hoho!

Idag har jag handlat en svinigt dyr creme som ska motverka graviditetsstrimmor (oh yeah, det är nästan att jag tror på det själv haha...), en ögoncreme och en ansiktsspray (jag behöver det på vintern när jag är mycket inne framför datorn). Så nu har man ruinerat sig på en dröm igen :D Men det är väl det som är hela grejen, men får i alla fall tro att de kommer att göra en fin! ;)

Ska ta en promenad ikväll och få frisk luft! Hoppas att det hjälper mot tröttheten som satt sig som berget. Tror även att den tanken är önsketänkande men det är bara att hoppas och testa!

Mikael är i Spanien idag och är nu snart på väg hem igen. Han kommer om en vecka. Vad bra det ska bli när han kommer hem igen. Känns bättre när han är hemma.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0