Sjukskriven tills på måndag


Fick idag domen av vår företagsläkare att jag ska vara hemma tills på måndag. Vilket ju är bra, då jag fortfarande är snuvig och nyser ganska mycket. Men det börjar bli bättre. I vilket fall som helst så skulle alla vara livrädda för mig i dessa influsenatider om jag var på jobb. Jag tror inte att jag skulle mäkta med det heller för den delen.  

Jag har gjort typ noll knop idag, det enda jag har åstadkommit är att jag har satt tackkorten på posten (bröllopstackkorten), tvättat lite samt lite städat i köket. Sedan har det bara varit soffan och en massa mögliga program. Ikväll kommer pappa till Åland och han kommer och hälsar på. Det ska bli skönt med lite sällskap.

Försöker kurera mig med te och carmolis halstabletter. Jag tar även lite näsdroppar vid behov vilket hjälper. Jag har valt att bara ta sådana med saltlösning i.

Lill* Fjant verkar vara lite lugnare nu när jag är sjuk, men jag får med jämna mellanrum lite sparkar. H*n känner säkert av att jag inte är lika aktiv som jag brukar och kanske blir lite stillsammare på grund av det.

Mikael åker ikväll mot Spanien. Skönt att han bara kommer att vara en resa på jobb denna gång. Han blir som sagt borta bara två veckor denna omgång. De försökte fixa så att det skulle få Tamiflu ombord om influensan skulle bryta ut. Det är inte så bra om alla ombord blir sjuka samtidigt. Synd att de inte hann få vaccin innan de åkte. Håller tummarna för att de håller sig på benen allihop.

Här kan man följa fartygen via deras AIS system. Ganska kul att se var fartygen håller hus. Sök på fartygets namn i fliken överst och klicka. Välj sedan "vessel´s track" och så kommer det ut på ett elektoniskt sjökort. Mikaels fartyg heter till exempel Misana.

www.marinetraffic.com

http://www.marinetraffic.com/ais/shipdetails.aspx?MMSI=230994000 (länk direkt till Mikaels fartyg Misana)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0