Royal feakout


Just nu verkar det vara royal freakout på alla plan. Jag har varit på mammagruppsmöte och det var inte min grej, verkligen inte. Jag orkar inte ens gå in på detaljer, men jag kände mig verkligen som en utomjording i sammanhanget. Jag kommer inte att gå på något möte igen.

En annan freakout är ett fartyg som köpts in av Ålands Landskapsregering - Skarven. Freakshow utan dess like! Allt verkar vara upp och ned och det påminner lite om ryska maffiametoder har använts :D Det hemskaste är hur tjänstemännen hängs ut och hånas. Okej att de kanske förtjänar det på nåt vis, men ändå, det är ju människor vi pratar om. Alla kan göra fel. Det är väl för tusan cheferna som ska stå för det slutgiltiga ansvaret... Här är lite länktips på de senaste (i raden av) artiklarna. Läs och njut av Åland när det är som pinsammast...

http://www.tidningen.ax/article.con?id=19862&iPage=1

http://www.nyan.ax/nyheter/index.pbs?news_id=48134

http://www.nyan.ax/nyheter/?news_id=48031

Sedan upplevde jag en fet freakout igår när jag skulle gå på stan och fika med Alexandra efter jobbet. Först gick vi till ett fik som skulle ha öppnat, men det var stängt. Vi gick vidare till ett annat fik och det fanns inte kvar mer (allt var utraderat... all inredning var borta och stället ödelagt), vi strosade vidare till ett café som heter Timjan för att upptäcka att det fiket stängde kl 16!!! Till slut hamnade vi på trucker-cafét Sittkoffs och fick bedrövlig service. Man blir trött på Åland. Oj vad trött man blir.

Nu ska jag leka med lilla Bibi och fixa hennes bur. Tur att hon slipper att vara ute bland ålänningarna. Tänk om man ändå var en liten hamster! ;D

Kommentarer
Postat av: Eva

Vad tråkigt att du inte gillade din mammagrupp. Hoppas att du har andra bekanta i din omgivning som har barn som er plutt kan busa med då. Jag fick jättebra kontakt med tre i min mammagrupp, det är dock bara en jag fortfarande träffar men det beror mest på jobb och att dom andra har tre barn. Jag hoppas att Almas mammagrupp kommer att bli lika bra. Tyvärr har de första träffarna blivit inställda då sköterskan varit sjuk.

2009-11-17 @ 22:35:12
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Jag har kontakt med en tjej från mammagruppen, men vi känner varandra sedan tidigare. Så det är ju bra! Jag hoppas att man hittar lite lekbusar på lekplatsen till lill* bebisen :D Sedan har jag några kompisar med ganska små barn så jag hoppas att det löser sig automatiskt ändå (trots mammagruppsfloppen)! :) Hihi!

2009-11-18 @ 18:43:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0