Regn och rugg!




Idag är det allt utom nice väder... regnar och är allmänt grått ute. Ska träffa Petra och Anfi på stan idag och ta en fika. Hoppas att det kommer fram nåt kul skvaller! Man behöver det dagar som dessa. Haha!

Mikael håller på att fixa med nya tvättmaskinen och torktumlaren. Det är så skönt att ha nya maskiner... den gamla tvättmaskinen var nästan slut, man kunde inte ens ha mjukmedel i den för facket var paj! Dessutom fick man röda flammor på benen när man hade nytvättade brallor på sig (antar att den inte sköljde så bra heller!!!). Så nu är lyckan i alla fall total när man har fått hem nytt. Dessutom håller han på att måla och rusta på fynden från blocket.se. Vaggan ska bli blanksvart och byrån vit. Nu är lådorna inte i byrån på bilden så det är kanske lite svårt att se hur den ser ut. Men jag sätter upp bilder på dem när de är klara! Då ser ni kanske bättre!

Själv ska jag stryka de nya gardinerna som jag köpt och hänga upp i rummet. De är vita genomskinliga med små rutor på. Hoppas att det blir fint!

Ikväll ska vi och äta pizza med ett par kompisar. Så skönt med helg... oj vad nice det var att sova imorse.

Det börjar ta på att jobba känner jag. Jag har börjat undervisa min vikarie på förmiddagarna och då får man ju inte saker gjorda. Ändå förväntas det att jag ska hinna med lika mycket som vanligt. Vilket inte går ihop alls. Vissa dagar har jag missat lunchen för att det blivit så stressigt vilket ju inte är bra... jag har även svårt att hinna gå upp och gå mellan varven vilket göra att jag fått ont i ryggen också. Vill inte klaga egentligen, men det börjar bli tufft att orka. Det är lite synd att det ska behöva vara på det sättet för om man fick planera sina dagar mer realistiskt så skulle det inte behöva vara så här. 

Jag fick en fråga av Eva om jag sov bra, och det gör jag faktiskt. Jag är uppe och kissar kanske två gånger per natt, vilket är uthärdligt. Lill* Fjant är ganska vild mellan varven men jag störs inte så mycket av det på natten. Jag kan till och med ligga på rygg vilket många har problem med! I alla fall än så länge. Men det är klart att det börjar trycka på både uppåt och nedåt. Halsbrännetabletterna är mina bästa vänner för tillfället!!! Jag måste bulla upp kuddar under magen och mellan benen för att ha det bekvämt, men än så länge funkar det.



Kommentarer
Postat av: Eva

Vaggan och byrån kommer bli kanon fina tror jag. Ser framemot slut resultatet. Verkar som om ni verkligen behövde ny tvättmaskin =)

2009-11-07 @ 20:58:41
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0