På kontroll imorse hos BB

Jag fick komma in och göra ett CTG då de inte hann med det igår. Nu var allt bara bra. Inget att klaga på! :D Inga sammandragningar och lill-Fjant verkade ha det bra där inne. De trodde att datum för födsel kanske var mellan 36-40 då jag är lite tidig med fixering av huvud och sammandragningarna. Hur man nu kan veta det...

I alla fall så har jag visst vältränade magmuskler som gör att jag känner av sammandragningarna mer och dessutom så har jag lätt att få blodsockerfall och de trodde att sammandragningarna kommer hand i hand med det. Så jag blev beordrad att äta oftare och vila mer :)

Men det känns bra att höra att allt verkar vara under kontroll.

Nu har i alla fall kroppen börjat förbereda sig för att få ut lill-Fjanten. Jag antar att det är naturligt, så jag tar det hela med ro. Dessutom har jag bara 5 minuter till BB och jag får komma in när jag blir orolig så allt känns bara bra. Det är fördelen med ett litet samhälle!

Kommentarer
Postat av: Ramona

Skönt att höra att allt är bra men dig och lillfjant:) ta hand om dig och vila nu.

2009-11-22 @ 11:41:19
Postat av: Eva

Vad skönt att allt såg bra ut på ctgn. Det har jag aldrig fått göra någon =( lite tråkigt faktiskt.



5min till sjukhuset då klarar du ju nästan av att gå dit om det skulle sätta igång och du är ensam hemma då =)



Vad har du för planer i veckan då, eller går du in helt och hållet på att vila.

2009-11-22 @ 21:42:39
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Eva, jag tänkte faktiskt inte göra något alls, eller i alla fall inte planera in något. Jag ska försöka att slappna av så mycket jag bara kan och göra bara det jag känner för. Jag inser när jag tar det lugnt att jag inte kan göra så värst mycket saker innan sammandragningarna kör igång. Då lägger jag mig direkt och vilar. Så har jag fått lite kontroll på läget... :D

2009-11-23 @ 10:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0