Förkyld och ynklig

I natt började halsen värka nåt vettlöst. Så nu är jag hemma från jobbet och kurerar mig. Håller tummarna för att det bara är en vanlig förkylning, vilket jag tror, och att den går över snart. Jag har bullat upp med lite tidningar och vetepåsen att värma och lägga lite varstans man tycker :)

Mikael åkte på jobb imorse och kommer att vara på jobb i två veckor framöver, om planeringen håller. Sedan kommer han hem igen två veckor och ut igen två veckor på jobb. Han borde komma hem i mellandagarna så om bebisen håller sig enligt leveransplan så borde han vara hemma när den gör entré. Klart att han var lite nervös nu när han åkte på jobb, det förstår man ju. Men man måste bara hålla tummarna för att allt kommer att gå bra.


Kommentarer
Postat av: Eva

Krya på dig! Det är ju så jobbigt att vara förkyld när man är gravid tycker jag. Din mage är jättefin =) Hur länge har du tänkt jobba?

2009-11-10 @ 14:13:15
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Ja det är lite extra jobbigt när man är förkyld och har en liten i magen... hoppas det går över snart...



Här i Finland så måste man gå på mammaledighet senast 30 vardagar innan BF, alltså räknas röda dagar bort. Jag får alltså jobba till senast den 4 december. I Sverige vet jag att man kan jobba så länge man orkar innan bebisen kommer men inte här i Finland.

2009-11-10 @ 22:37:29
Postat av: Eva

Sandra det tycker jag var en bra lag att man måste gå hem och vila innan bf =) det blir ju även lättare för arbetsgivare att planera. Då det inte är så många som föder tidigare än 30 dagar före bf.



Krya på dig!

2009-11-10 @ 23:36:08
URL: http://taweret.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0