Bricanylspruta ikväll...

Jag var på akupunktur ikväll och jag pratade med barnmorskan om mina sammandragningar. Hon kände på min mage och kunde konstatera att jag hade ganska mycket sammandragningar. Hon gjorde även en undersökning av min livmodertapp (inte med ultraljud utan bara manuellt haha!) och det visade sig att jag hade en liten påverkan, den var lite mjukare men fortfarande stängd. Hon ringde en läkare och frågade om jag behövde komma in på extra koll men det tyckte han inte. De gav mig en bricanylspruta för att stoppa sammandragningarna och jag skulle komma in om jag fick mycket sammandragningar igen. Det var ingen fara att bebisen skulle komma ut nu, men det var inte bra om jag hade för mycket sammandragningar, så jag skulle hålla koll och VILA. Antagligen beror sammandragningarna på alltför mycket stress. Så de trodde att det automatiskt skulle bli bättre av vila och om jag behövde så kunde jag få spruta igen. Hoppas att det stämmer. Jag vill att lill* Fjanten ska vara i magen ett tag till.

De skulle även ta ett ctg på mig men alla apparater var upptagna så det blev inget denna gång. Men om jag kommer in igen så skulle de försöka ta en testkurva på mig.

Nu hoppas vi som sagt att magen lugnar ned sig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0