Snökaos

Det kom ned massvis med snö idag när vi var ute och testkörde en bil. Vi behöver verkligen ha en ny bil då de två vi har är tredörrars bilar som man inte får in så mycket i direkt. Här på Åland finns det inte så mycket utbud heller om man ska byta in en befintlig bil utan då måste man nästan köpa en sprillans ny... och det känns lite så där då det ju inte är så "skoj" med en familjebil haha!!! :) Men vi får se vad som händer, säkert dykter det upp en bra lösning.

Idag hittade jag en underbart mysig microfleece filt som vi handlade. Den är så gosig och underbar. Man somnar som en stock så fort man lägger sig under den... det märkte jag direkt då jag snoozade i två timmar mitt på dagen.

Jag har lagat lite kroppspeeling idag och ska peela mig rejält och kanske vaxa benen. Jag ser nu ut som en gorilla haha!!! Om jag inte lyckas själv komma åt benen får jag be Mikael om hjälp... haha!!! Hur det kommer sluta vet jag inte, jag får återkomma i ärendet hehe.

Här är ett bra recept om man vill göra en bra peeling som inte kostar massor och dessutom inte innehåller en massa farliga kemikaliska grejjor (man kan ändra proportionerna som man vill, man får mixtra och testa lite hur man vill ha det!). Det är bara att sätta blandningen i en glasburk och använda någon gång i veckan!

1 del havssalt (kan bytas ut till bordssalt om man vill ha lite mildare effekt)
1 del råsocker (farinsocker om man vill ha den lite mildare)
lite citron
olivolja (tills blandningen får "rätt" konsistens och ju mer olja man har desto mer återfuktande är den)

Man kan även göra så här om man har till exempel eksem eller finnar eller annat horror:

1 del flytande honung
3 delar råsocker 
1 del olivolja

Annars känner jag mig ganska slut i rutan då man bara ligger i soffan, sover, äter och inte gör något vettigt alls.


Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Hehe...Boris fick klippa mina tånaglar. Det var inte så lajbans, tyckte varken han eller jag :) Men så kan det vara ibland.

2009-12-19 @ 21:28:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0