Julstök

Jag vill önska alla en riktigt god jul så här i efterskott :D

Jag hann aldrig lägga in någon julhälsning igår! Vi har funderat på olika namn men inte kommit fram till några favoriter än, jag lovar att återkomma när jag har favoriterna klara, men jag funderar i alla fall på Hugo eller kanske Gunnar :D Men vi får se! Algot är ju fint det med, som Einar haha! Man ser kanske vilket namn han har när han kommer ut. Det är så svårt att välja namn innan man vet vem det är liksom, ja ni vet säkert.

Nu har mina sammandragningar kommit tillbaka igen, men jag antar att det är normalt. Läkaren sa att det bara vara bra att de kommit igen. När började ni få sammandragningar (inte såna som gör ont men som ändå känns av) ni som varit gravida?

Julen var jättemysig! Allt blev så bra! God julmiddag lagade Mikael och presenterna var fina :D Hihi!

Idag tog jag och mamma en promenad ned på stan, det var skönt att komma ut. Jag gick så lååååångsamt att ni inte kan förstå. Det är skrattretande. Ett par småkillar i en bil stannade och garvade åt mig haha! Jag förstår dem! :D Det hade jag också gjort i den åldern...

Har någon av er Photoshop 7? Jag tänkte göra lite cd-fodral men får bara mallar till att göra framsidor, inte baksidor? Är det någon som vet om det finns några mallar för det? Det är ju lite dåligt annars om det inte finns menar jag. Ingen vill väl ha en ful baksida med en massa datareklam på om man har en fin framsida? Grrrr... i värsta fall får man kanske göra en egen mall som man kan använda bara man har måtten, men det verkar så jobbigt. Morr!

Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Det låter som ni haft en fin jul! Det har vi också haft.



Sammandragningar som inte gör ont började jag få i mitten av graviditeten - de kom då bara när jag försökte göra lite väl fysiskt tunga grejer...som långpromenader eller lyfta tunga barn på jobbet. När det var två månader kvar till BF så började jag få sammandragningar varje gång jag reste mig upp från sittande. Men inte förrän sista två veckorna innan Maksim föddes började jag få sammandragningar som "bara kom" utan att jag gjorde något speciellt. Och två dagar innan han föddes började jag känna av förvärkar.



Men det är så olika...vet flera om hade förvärkar flera veckor innan födsel och några som aldrig kände av några förvärkar utan gick direkt på de riktiga värkarna. Så jämför inte så mycket med andra...men det är ju klart att man gör det i alla fall, för man längtar ju och det är spännande... :D



Kram till dig och gott nytt år om vi inte hörs innan :)

2009-12-26 @ 12:28:57
Postat av: Sandra

Julen var jättefin. Allt var så lungt och skönt! Jag vet att det är svårt att jämföra hur sammandragningarna började för alla är så olika. Jag har ju haft dem jättelänge... men de försvann lite när jag blev ledig, nu är de tillbaka och jag behöver inte göra ett skvatt för att de ska komma. De bara rasar på med jämna mellanrum. Det är bara att avvakta och se vad som händer. :S Spännande :D

2009-12-27 @ 12:20:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0