Besök hos barnmorskan

Imorse var vi till MVC igen. Det var inga konstigheter utan samma visa som alla andra gånger. Tyvärr fick jag för tredje gången i rad en vikarie (eller en praktikant...) men det gjorde inte så mycket, hon var helt ok. Jag behövde inte ta blodis denna gången heller eftersom jag haft så högt på alla test. De skulle ta det nästa gång. Så det var ju skönt, jag hatar att bli pickad i fingret.

Magen har raketväxt hela 4 cm på 2 veckor. Nu har jag ett SF-mått på 34 cm. Jag har gått upp + 2 kg sedan förra gången men den här gången sa det att de var normalt. Så det var ju bra. Jag hade inga horror ödem heller utan allt var bara bra. Fjanten hade fixerat huvudet men det var ruckbart... så det var ett bra tecken att den inte var på gång att komma ut nu i alla fall :) Jag tror inte att den kommer att komma så tidigt eftersom mina sammandragningar har blivit så mycket bättre sedan jag fick gå på ledigt! Känns inte lika nervöst nu när Micke ska åka på jobb igen om en vecka som det gjorde tidigare... Men det blir lite tufft att vara ensam då jag inte klarar av mycket innan det börjar krampa i magen... men det måste bara gå på något vis.

Fjantens hjärtfrekvens var 145 bpm den här gången. Det riktigt dundrade i maskinen och man kunde tydligt höra de olika klaffarna! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0