Klia klia klia...



Vilket slaskväder det är!!! Jag bara fasar för när denna modd kommer att frysa... Det kommer inte att vara lätt att ta sig fram alls. Vallarna gör det nästan omöjligt att ta vagnen någonstans, inte ens vid övergångsställena har de skottat bort vallarna ännu. Vägarna i stan är så smala nu att det bara går att köra åt ett håll, bilar kan inte mötas på vissa ställen... snacka om kaos. Dessutom är det halvt livsfarligt att gå på trottoaren då stora flak av snö rasar ned stup i kvarten. Nå ja. Man kan hålla sig inne då man har chansen haha...


Huga, jag har fått ett födelsemärke som har börjat klia och det blir sårskorpa på det hela tiden. Jag var till läkaren idag för att kolla att det inte var något "farligt" (man ska alltid vara på säkra sidan med födelsemärken). Som tur var är det inget farligt men eftersom det kliar och har sig så bestämde jag mig för att operera bort det. På måndag ska jag till läkaren igen och så får de karva bort hemskheten. Hoppas att det inte gör ont. Som tur är kommer mamma att vara här på Åland så hon kan gå med Gunnar i vagnen eller vakta honom när jag är på sjukhuset. De sa att det bara skulle ta en halv timme så jag tror att det kommer att gå bra.

Tack för alla tips med bärsjal och bärsele! När jag får BabyBjörn så kommer jag varva min Loomasjal med BabyBjörn när Gunnar vägrar ligga ensam. Jag hoppas att han kommer att vänja sig lite mer efter hand, jag låter honom hållas ibland och tar inte upp honom direkt. Men när han blir riktigt arg så har jag inte hjärta att låta honom ligga där och vara grymsur/ledsen.

Imorgon åker Mikael på jobb och blir borta fem veckor. Hoppas att inget "värre" händer under tiden han är borta. Jag tror att allt kommer att gå bra, men det är klart att man är lite nervös. Man har ingen back-up på samma sätt som man haft tidigare.

Som vanligt dagen innan Mikael åker på jobb så händer det grejor. Vi har äntligen hittat en som vill köpa en av våra bilar samt lyckats förhandla ned priset på en farmare hos en bilhandlare. Mikael är just nu där och ska se om han får allt på grej att vi kan få hem bilen redan idag. Jag fattar ju noll om bilar och har inte riktigt tid att mixtra med det projektet så jag hoppas verkligen att allt går i lås. Det blir så mycket lättare att åka och hälsa på kompisar, åka på kontroller,  handla (ja allt) om man har en bil som är anpassad till en liten bebis!

Till på köpet kommer Mikael bygga en barnvagnsramp till vår trappa så man kan rulla in och ut lätt som en plätt. Vilken stressig dag för Micke!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0