Nu är det Tigerns år!

    


Igår åt vi middag hemma, rikigt gott! Micke lagade en gratinerad hummer som förrätt som var riktigt fin. Sedan åt vi grisfilé och glass (men detta visste ni ju redan!).

Vi gick ut och smällde lite raketer och gjorde nyårslyckor. Jag vet inte om man gör dessa i Sverige, men jag har inte gjort sådana innan jag flyttade till Åland. Man smälter en hästsko av bly och häller den i vatten och så ser man vad man får får "spådom" för året som kommer. Blyet smälter till någon konstig klump som man ska analysera. Min såg ut som ingenting, men lite som en hundvalp. Haha! Mickes såg ut som en båt.

Vi gick sedan ned till torget i Mariehamn och tittade på nyårsfyverkeriet. Det var riktigt fint! Kallt som tusan var det så fötterna frös nästan av. Vi åkte sedan hem och skålade i Pommac. :D

Inatt sov jag riktigt bra. Hade lite ont i magen men inget värre. Så idag känner jag mig riktigt utvilad. Känns lite slött att vara utvilad när resten av stan sover i sviterna efter gårdagen. Inget är öppet och alla kompisar ligger hemma och kurerar sina partyplågor. Jag undrar om det inte är lite action till Hälsocentralen dock... alla små teens hade minikjolar på sig ute vid fyverkeriet igår... jag antar att 90% av dem kommer vakna med urrainfektion idag... jag fick nästan urrainfektion bara av att se dem! :D

Jag lägger upp en bild på den goda hummern och på magen. Det var ett tag sedan förra bilden. Har nu sett att det ser ut som jag har en kudde på magen. Så sa Micke i alla fall!!! Den har sjunkit något enormt de senaste dagarna. Ser ut som en äkta ölkagge! Haha!!! Se jag och hummern ser lika röda ut haha!!!

Lilla Fjanten kommer att födas i Tigerns år! Här kommer hans horoskop :D

Tigerns år!

Tigrar är kanske de mest talangfulla av alla de tolv djuren. Men med stor talang kommer också mindre bra sidor fram tydligare. Trots att de anser sig själva som stora ledare, vilket de också ofta passar till, så tar de sig aldrig tid till att fundera på hur de uppfattas av sina medmänniskor. Tigrar känner sig ofta hotade på många olika plan samtidigt, överallt utom i hemmet som är deras enda trygghet i tillvaron.

Tiger-människor hungrar efter makt, styrka och uppmärksamhet. Detta innebär inte att de alltid är egoistiska, tvärtom så engagerar de sig ofta i allmänhetens intressen, men aldrig utan att de själva kan dra fördel av det. Som ledare är Tigrar idealiska. De har stor personlig karisma och pondus och söker sig därför ofta till yrken där de kan få den uppmärksamhet de tycker sig förtjäna. Att vinna är mer viktigt än hur man vinner och på så sätt kan Tigern ofta hamna i trubbel.

Tigrar gillar den tidiga våren allra bäst.

Låter som om han kommer att bli en liten bankdirektör haha!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

Visst tog det lite tid att svara på alla frågorna men jag tog en nu och en då. Sparade i worddokument så det var bara att kopiera över när jag var klar =)



Vad hummern ser god ut, det har jag aldrig ätit men det borde man kanske testa då jag älskar skaldjur.



Det syns att magen din sjunkit, den ser riktigt yung ut så jag förstår att du föredrar soffan. Det gör jag med fast min tjock mage är borta. Ligga i soffan med Alma är dock ett sökert sömnpiller.



Vad skönt att du är utvilad, hoppas att du får sova lika bra några nätter till så att du har mycket energi när bebis behagar trycka på och komma ut.

2010-01-01 @ 19:19:24
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: sofia - mamma till maksim

Trevligt ni hade! Och mumsigt ser det ut! :P



Det där med att smälta hästsko och spå lycka har jag aldrig själv gjort, men jag kommer ihåg att de gjorde det på något barnprogram som jag såg som liten - Bullerbyn kanske? Verkar mysigt!



Nu är magen superfin!! Kram!

2010-01-03 @ 12:04:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0