Utmattad

Jag hade inte kunnat föreställa mig att sockerbelastningen skulle vara så jobbig som den var. Jag tänkte att det skulle vara ganska lungt (oroade mig mest för blodprovssticken.....). Men oj jag har varit som en zombie hela dagen efter den upplevelsen. Först fastade man ju igår från sjutiden och fick inte heller dricka något. Sedan steg man upp flera gånger på natten och var kissnödig, så man var rejält trött och uttorkad på morgonen. Jag tog första blodprovet kl 0730. Efter det fick man en värsting trögflytande sockersörja som man skulle halsa. Urk. Man fick en fet sockerchock och jag blev helt darrig. Lill* bebisen blev helt vild i magen (den fick väl en redig sockeryra den med). Sedan gick en timme och ett nytt blodprov togs. Efter det började sockerfallet komma. Huuuu vad tufft det var. Man blev helt slut. En timme senare togs nästa blodprov. Jag for hem och jag var så slut att jag var tvungen att lägga mig en halvtimme på soffan efter att jag nödätit en frukt. Hela dagen har varit en dimma efter det. Jag har inte kommit i fas ännu. Vi får se imorgon om vad proverna visar. Man blir ju lite oroad när man blir så där tagen, men vad vet jag. Hittills har i alla fall blodvärdena varit bra.

Ikväll har svärmor Stina varit på besök. Vi gick och åt på en restaurang i närheten. Hon var i extas då min svägerska också väntar smått till april. Det mesta handlade om det så klart ikväll. Hon var verkligen förväntansfull.


Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Gör alla sånt där test där du bor? Jag vet att det ser olika ut i landet och här i Uppsala så görs bara testet på de som räknas ha ökad risk för diabetes i samband med graviditet. Låter som det var ett jobbigt test hur som helst.



Hoppas du mår bättre nu och helt bra imorgon! Ät massor! :D

2009-09-30 @ 20:00:59
Postat av: Eva

Jag lider verkligen med dig. Denna gång när jag skulle dricka sockerlösning blev jag med alldeles darrig och svimfärdig. Det blev jag inte med Oskar. Så efter en stund så fick jag lägga mig i deras stol då jag var alldels vimmelkantig mina värden var ju dock bra efter två timmar.

När jag väntade Oskar var jag tvungen att ligga stilla i två timmar och höäll på att gå åt.



Kul att det blir två kusiner så tätt i släkten =) förstår att svärmor är till sig.

2009-09-30 @ 22:32:52
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Alla gör inte testet, bara de som de anser ha en ökad risk att få diabetes under graviditeten (eller på annat sätt vara mer känsliga OM de får diabetes). Jag anses väl höra till en av klasserna haha! Jag hoppas jag får ett bra svar idag och att jag inte har fått någon hemsk diabetes, men om man har det så är det väl i ju för sig bra att man får reda på det :D Håll tummarna!!! Mår bättre idag igen!

2009-10-01 @ 09:04:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0