O heliga Sandra!

    
Caroline och Peter                            God mat :)

    
Mingelbild haha                                 Lite sång till Bertil och Carin


Igår slog det mig när jag var på kalas att folk ser på en som en slags helig skapelse - någon som man kan stirra ohejdat av nyfikenhet på och fråga i stort sett vad som helst. Vart man än gick och vem man än träffade på så skulle de fråga om bebisen (när kommer den, är det en pojke eller flicka, är den busig eller är den lugn, hur mår du, hur mår bebisen, vad stor/liten mage du har, tror du den kommer tidigt eller sent...). Sedan kommer berättelser om deras egna barn och hur det var att ha dem i magen och hur förlossningen var (!). Det är som om man är med i ett hemligt sällskap typ, men man har inte fattat det ännu (råd och tips haglar ohejdat) skratt. Jag störde mig inte på det, jag mer reagerade på det om ni förstår vad jag menar. Det enda som jag känner mig obekväm med är att en del främligar (och halvsfrämligar) känner en sådan nyfikenhet att de utan att fråga börjar klämma på klappa på magen. Det känns konstigt, de enda som får klämma på min mage med tillåtelse är Mikael, familjen och närmsta vännerna. Ingen annan har där att göra (kanske doktorn då). De vill inget illa det vet jag, de tänker nog mer på en som en bebiscontainer som är lite mystisk som man bara måste känna lite på. De ser en inte som den vanliga Sandra som man ju faktiskt är (bara det att det bor en liten buse i magen). Man verkar vara lite magisk på nåt vis (eller hur man ska förklara det) - och allt på grund av bebisbulan. Nå ja, nog om det. Alla som har varit gravida har säkert upplevt samma sak :)

Jag hittade en fin artikel om Carin (min arbetskollega Bertils fru) i tidningen. Jag sätter med den länk: http://www.tidningen.ax/article.con?id=18930&iPage=4

Idag tänkte jag försöka dammsuga lite, får se vad fogarna säger om det. Dammråttorna är i alla fall lite väl stora nu tycker jag. Sedan ska jag försöka få alla tackkorten klara så jag kan skicka dem imorgon på Posten.

Bilderna från kalaset igår blev inte så bra, men jag lägger upp några i alla fall. Festen var på Pellas Skeppargård - en upprustad ladugård som passade Bertil och Carin perfekt då de båda är "bönder" innerst inne...

Kommentarer
Postat av: Eva

Visst är det konstigt det där att det finns dom som tror att man kan tafsa på någons mage bara för att det är en bebis där inne.



Jag har nog skapat ganska stor personlig sfär runt mig så inte ens svärmor har vågat fråga om hon får ta på magen. Det finns dock några som tagit på den och det känns konstigt.



Nu ska jag lägga in bilder på bloggen =)så du kan lindra din nyfikenhet.

2009-09-27 @ 19:19:21
URL: http://taweret.blogg.se/
Postat av: Sandra

Haha... ja sfären runt en lär väl inte bli mindre antar jag :D

2009-09-27 @ 19:46:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0