Renoveringen fortsätter...

         

Idag har vi tagit det riktigt lugnt och sov länge imorse (så skönt att få vila ut och inte stressa!). Nu har vi fortsatt med målningen av rummet och det börjar se riktigt fint ut. Först var vi lite skeptiska över färgen, men i dagsljus blev det mycket finare än på kvällen i lågenergilampans sken haha!!!

Lilla Fjanten har snurrat runt idag och och börjat att sparka mot revbenen när den kommer åt. När man sitter ned kan Fjantis bli lite butter och ge lite kickar att man måste sträcka på ryggen :)

Vi var även förbi EM-möbler för att titta lite på möbler som vi behöver. Vi behöver köpa en ny bokhylla till vårt kontorsrum och ett vitrinskåp till vardagsrummet (så man får in alla fina glas vi fick i bröllopspresent!). Men hu vad dyrt allt är. Vi har en serie som heter "Holmsund" sedan tidigare just från EM-möbler. Det smartaste är just att köpa den serien om det är så att man någongång flyttar så passar allt ihop om man möblerar på ett annat sätt. Vi är även på jakt efter en byrå till hallen som man kan måla om till blanksvart. Tyvärr fick vi inte den byrå jag hittade på Blocket.se... :( Men det får bli en annan. Vi såg en från "Inneboende" (en inredningsbutik i Stockholm), men den var ganska fin i ek så den vill man inte riktigt måla om till svart. Så vi vet inte vad vi ska bestämma oss för. Nå ja. Det är kul att renovera och fixa. :)

Jag lägger upp lite bilder på hur det framskrider i rummet. Bilderna är väl inte direkt uberbra, men till mitt försvar är det INTE lätt att ta en bild på ett tomt rum haha!

Grattis Eva till lilla skruttan!!! Jag blev så glad när jag såg att hon kommit och att allt gick bra!

Kommentarer
Postat av: sofia - mamma till maksim

Blir fint, tycker jag. Nej, inte helt lätt att ta estetiskt vackra kort av ett tomt rum :)



Kram!!!

2009-10-10 @ 16:36:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0